Fat to fit

Elk jaar komen er meer mensen die bewust worden van het feit dat ze te ongezond eten. Ze gaan zich afvragen hoe ze dit het beste kunnen aanpakken en hun levensstijl kunnen aanpassen. Waar ze op stuiten is het minderen in vette en te veel suiker bevattende producten. In veel producten worden verslavende stoffen gedaan en daar went het lichaam aan. Wanneer er in 1 keer wordt gestopt gaat het lichaam na verloop van tijd vragen om die vette en suikers. En dat is dan ook precies het moeilijke moment. Dit zal herhaaldelijk terugkomen en telkens zal de vet/suiker kick minder sterk zijn.

Nadat de kick voorbij zijn is het lichaam nog steeds niet helemaal hersteld. Wanneer er ook maar 1 keer weer suiker wordt gegeten herkent het lichaam dat gelijk. Daarom moet het 12 weken oftewel 3 maanden vol worden gehouden om zo min mogelijk suiker en vet te eten.

Vervolgens is dat buikje wat opgebouwd is nog een probleem. U moet gaan sporten (zonder sportdrank) en gezonder gaan eten. 3x per week naar sportschool is meer dan genoeg om fit te worden. Een sixpack is overdreven maar een goed strakke buik met lichte spiervorming is nooit slecht meegenomen. Supplementen kunnen het proces wat versnellen, creatine wordt aangeraden voor de beginnende sporter plus een goed gebalanceerd dieet met genoeg eiwitten. Wanneer er niet genoeg eiwitten uit de voeding worden gehaald kan dit ook uit eiwittensupplementen worden gehaald.

Eiwitten zijn voor iedereen van groot belang, maar wanneer er veel gesport wordt zijn ze van een nog groter belang omdat het lichaam zonder eiwitten niet goed hersteld. 

1